25 Ocak 2017 Çarşamba

9) Gidemedim ya..

Memleketin moktan zamanlarında (bu zamanlar resmen kalıcı oldu yalnız bir kaç senedir, bir tatsızlık olup geçmiyor tatsızlık denizinde yüzüyoruz sanki) hep hissettiğim nefesim daralıyormuş hissi geldi yokladı beni 9. soruyla birlikte; zorunlu olarak göç etsen hangi ülkeyi seçerdin diye soruyor çünkü.

Okuyunca refleks olarak Avrupa' nın çeşitli köşelerinde yaşayan akrabalarımı düşündüm ışık hızıyla... Kendimi bir yakınımın yanına atacağım ya! Zorunlu göç falan deyince beynimde bir kaçıp kurtulma hikayesi canlanmış olsa gerek. Yoksa bizi alıp bağrına basacaklar mis gibi hayat standartlarına buyur edeceklerse neden dünyanın en refah ülkelerinden birine gitmeyelim. Soğuk çok sevmem ama yeşil ve göllere bayılırım, idare ediveririm artık!


Şaka bir yana, her gün oflaya poflaya memleketten şikayet etsek de, mecbur kalmayalım bir yere gitmeye... Zorunluluğu bırak, iş için bile ülke değiştirmek söz konusu olunca listeye bakıp bakıp "naaapcam ben buraları yaa boş ver" demişliğim var. Evet hiç mi hiç memnun değilim durumdan ve gidişattan ama demek ki içimde iyi kötü bir bağ var koparılması öyle kolay olmayan. Yalnız şöyle bir ironi de var, yıl başından sonra uyanıp da yavrunun ilk dişine sevinmeye çalışırken olayları duyunca suratımdaki gülümseme parçalandı; "kusura bakma yavrum seni de burada doğurdum, bari oku falan da git şu memleketten" dedim. Demek ki çocuğun geleceği için endişeliyim, kendim gidemiyorum ama o daha iyi bir yerde olsun istiyorum!

Bence bu çok acıdır: Acemi bir anne daha dibinden ayrılmadığı minnak yavrusunu bir yere göndermeye hazırsa memlekette hakikaten iyi gitmeyen bir şeyler var demektir...

Evet, belki turistik meraklar ve eğlenceli cümleler için sorulmuş bu soruyu da karalar bağlayarak cevapladığıma göre konuyu burada kapatıyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öcü!

İnsanların neden birbirine “öcü” gibi baktığını anlamakta zorlanıyorum. Ben de sıradan bir insan olarak bazı şeylere şaşırmaya, tanıma...